zondag 20 mei 2012

oma

Gisteren was het heerlijk weer en we gingen naar oma in Drenthe. Maar vóór we er zijn, stappen we even uit voor een sanitaire stop. Zo je ziet doe ik het keurig aan de kant, zodat je m'n druk niet ziet, overigens kun je die wel degelijk ruiken. Maar dan lopen we een eindje en natuurlijk blazen we voor Flap een pluizebol uit. Soms gaat het een beetje verkeerd als ik een mooie zoek. Dan is mijn snoet ook vol "flapbloemen".Overal waar Flap is geweest met vrouwtje, blazen we als ode aan mijn voorganger een pluis uit. Bij oma zitten we vaak in de tuin en daar is best een hoop te zien. Meestal heeft ze potten met bloemen staan, maar dit was de eerste  mooie dag, dus had oma nog geen bloemen. In het wild staan er genoeg mooie bloemen. Sjokkie hield veel van bloemen en regelmatig brengen we bloemen bij de sjokkieboom, een boom waar Sjokkie vaak kwam en zijn stok stond erin, maar die is weggeroofd. Jammer, maar we vergeten Sjokkie ook niet, evenals Flap mijn voorganger. Vrouwtje heeft een foto waar we alledrie opstaan. De volgende keer zal ik zorgen dat die foto erop komt, zodat jullie die kunnen zien.Vrouwtje moet nog even oefenen, ze krijgt het nog niet zoals op de Sjokkiesite, maar dat komt nog wel. Hoe dan ook, ik was wel weer blij thuis te zijn, daar ben ik toch wel het liefst, dan kunnen we meer op sjouw, maar omdat oma me niet bij kan houden, ga ik alleen voor een plas naar buiten.De wandelingen hebben we vandaag weer gedaan. Oma vindt me ook een lieverd, zij speelde met eendje met me. Die kwaakt als je op zijn buikje drukt, bij mij werkt dat niet hoor. Wel leer ik voor koe, ik kan al grazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten