maandag 10 september 2012

de laatste mooie zomerdag

De laatste zomerse dag is ten einde, jammer, wat het is genieten dan.
Dit weekend was er fruitcorso, hier zien jullie een bramenstruik. Allemaal zaden en fruit zijn er in verwerkt en er waren veel wagens en mooie dingen te zien. Dit ter afsluiting van de zomer. Maar we hebben er nog wel erg van genoten hoor, na de ochtend wandeling een lekker slaapje doen, en zonnen, daar hou ik ook van. Vrouwtje wil altijd in de schaduw, in de
 zon vindt zij het veel te warm. Ik hou haar scherp in de gaten en gelukkig wonen we in een doodlopende straat, maar dan moet ik tóch op de stoep en dan denk ik: "móet dat nou persé?" Ja dus, want er hoeft maar één auto te komen... We zijn weer spoorzoekertje wezen doen, dan verstopt vrouwtje brokjes in een
kokertje, dat is een leuk spelletje.
Ik moet goed mijn neus gebruiken en dan vind ik het wel, soms moet ik lang zoeken, maar dat is de moeite waard. Een meisje liep langs met haar ouders en zei: "Dat is een hele lieve hond, pappa." Een vrouw met een hond, die een muilband aanhad, vond dat ik zo goed luisterde, dat is toch iets waar vrouwtje erg blij mee is. Ik ben er wel trots op natuurlijk en doe extra mijn best. Ik mag altijd spelen als ik niet in het tuig ben, maar niet alle honden zijn een partij voor mij, vindt vrouwtje, zoals die hond van vanmiddag en dan roept vrouwtje:"Kris, hier!"en dan kom ik gelijk, omdat ik weet dat ik dan een brokje krijg, dat is zo lekker. We hebben lekker gerend ook en nu lig ik heerlijk in mijn mand te slapen en vrouwtje gaat ook lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag. Dan gaan we weer genieten, we zijn een goed team en we kunnen niet meer buiten elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten