donderdag 29 maart 2012

mijn "apk"keuring




 Vandaag ben ik met vrouwtje naar de dierenarts geweest voor mijn enting en "apk-keuring" Omdat ik de weg weet, hoeft vrouwtje alleen te zeggen waar ik naar toe moet. In dit geval "naar de weegschaal", niet wetende dat ik ook naar binnen moest bij de dierenarts. Daar gaf vrouwtje eerst mijn paspoort, dat het gezien kon worden wanneer ik de laatste had gehad. Toen ik op de tafel moest, vond ik dat heus eng en zocht steun bij vrouwtje. Als die zegt dat het goed is, dan is het oké. Ik werd onderzocht, ook bij mijn anaalklieren, dat vond ik helemaal niet leuk, maar ja, vrouwtje was mijn steun en dat scheelde wel. Helaas heb ik een fikse oorontsteking, (daar kan ik moe van zijn.) en daar kreeg ik een zalf voor dat vrouwtje moet inspuiten, elke dag en dan over bijna twee weken weer terugkomen voor controle. Ze heeft het vrouwtje voorgedaan hoe ze dat moet doen. Dat verzacht de pijn. Inmiddels heb ik mijn ontwormingstablet op, zonder problemen. Vrouwtje heeft goed naar mijn heupen laten kijken, dat was helemaal goed. De dierenarts vond dat ik er wel een kilootje bij kan hebben, ik weeg 29,3 kg. Ze vond me er goed uitzien met een mooie vacht. Ze vindt het goed dat vrouwtje mijn tandjes poetst. Eigenlijk was ze wel aardig, want ik kreeg een hondenkoekje. Dat is ook een uitzondering dat ik wat van een ander mag aannemen, want vrouwtje wil niet dat ik koekjes krijg van een ander, anders ga ik kwijlen, dat vindt ze maar niks. Daarna kregen we de zalf en de rekening mee en zijn we snel naar huis gegaan. Ik wilde weer lekker slapen. Vrouwtje is blij dat verder alles prima met mij is, want ze zou me niet meer kunnen missen hoor..

1 opmerking:

  1. Goed hoor, van je.Vrouwtje kan dan lopen op de automatische piloot.Lekker chillen zonder zorgen.Jij bent net zo knap als ik.Knuffel van Sita,Camille en baasje

    BeantwoordenVerwijderen